5 клас 10 урок Інформатика "Інструктаж з БЖД. Середовище опису й виконання алгоритмів"

 

5 клас

Інформатика

Урок № 10

Тема уроку: 

Інструктаж з БЖД.

 Середовище опису й виконання алгоритмів.





Мета: 

навчальна: сформувати поняття програми, комп’ютерної програми, комп'ютерне середовище виконання алгоритму, навчитись завантажувати проєкт у середовище Scratch та познайомитись з особливостями роботи в інших середовищах, повторити означення з теми; 

розвивальна: розвивати логічне мислення на основі спостережень, порівнянь, усвідомлення отриманого матеріалу; продовжувати розвивати навички роботи з інформаційними технологіями; 

виховна: стимулювати інтерес до предмету, пізнавальну активність, акуратність, терпимість та інформаційну культуру учнів.

Інструктаж БЖД 

Сформулюй речення, що вживаються у правилах безпеки під час роботи з комп'ютером:




Перевірка домашнього завдання

Повторення правил-означень

Покликання на онлайн підручник

 https://pidruchnyk.com.ua/1658-informatyka-5-klas-morze-2022.html

- Що таке алгоритм?

 (скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до поставленої мети та отримання результату)

- Які способи подання алгоритмів знаєте? 

(словесний, графічний, блок-схема, формульно-словесний) 

- Що таке програма? 

(запис алгоритму зрозумілою для комп'ютера мовою)

- Хто може бути виконавцем алгоритмів?

(людина, машина, комп’ютер, система людина-машина, верстат-автомат, робот тощо, яких «навчено» виконувати вказівки алгоритму)

Що називають системою команд виконавця?

 (набір команд, що він здатен виконувати)

 

Тест 

"Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. 

Способи опису алгоритму. 

Програма."

Перейди за покликанням: 

https://vseosvita.ua/test/start/xmp400

 Обов'язково введи своє прізвище та ім'я.

Фізкультхвилинка 

https://youtu.be/kJ3DCOJWJrA?feature=shared

Розгадай ребус

 

Сьогодні згадаємо середовища опису й виконання алгоритмів

Робота у підручнику
(с. 45-48)
https://pidruchnyk.com.ua/1658-informatyka-5-klas-morze-2022.html

1.Середовище "Scratch" 

Файли, які відкривають і створюють у цьому середовищі, називають проєктами. 

Для кожного проєкта можна обрати:

сцену (тло), 

спрайт (образ), 

скрипти (команди).

 Прочитай та згадай матеріал з 4-го класу:






Інтерактивна вправа 

"Що я знаю про середовище Scrаtch" 

https://learningapps.org/1190577

Які ще середовища виконання алгоритмів знаєш з 4-го класу? 

2. Середовище "Micro:bit"

 

3. Середовище "Розумні блоки"


 Прочитай с. 45 підручника 

Запис у зошити
Тринадцяте листопада
Середовище виконання алгоритмів - це спеціальна програма, у якій можна для обраних виконавців з визначеною системою команд описувати й виконувати алгоритми на комп'ютері.


 
Ознайомимося з новими середовищами для виконання алгоритмів 

Перейди за покликанням 
https://blockly.games/maze?lang=uk

Обери спрайт у верхньому правому кутку екрана (чоловік, панда, космонавт), склади алгоритм та запусти  на виконання.
 Виконай завдання № 1-3 (за бажанням, виконай усі 10 завдань).

Ось приклад програми алгоритму № 6 

у середовищі Blokly




1.Перейди за посиланням https://gym.pencilcode.net/draw/#/draw/first.html




Досліди і виріши, чи можна вважати це середовище середовищем виконанням алгоритмів?

 Cервіс для навчання кодування 
"Година коду" 
від компанії Disney
1.Перейди за покликанням https://cutt.ly/PIACEaN
2.Склади алгоритм завдання № 1-3 (допоможи спіймати рибу).



Підсумок

- Що має бути в середовищі виконання алгоритмів?
- В яких середовищах опису й виконання алгоритмів працювали сьогодні?

Домашнє завдання 

Перечитати с.45-48 підручника
Багаторівнева практична робота 
1. Для учнів, які бажають отримати початковий рівень -  перейти за покликанням https://cutt.ly/PIACEaN та виконати завдання № 4-5. 

2. Для учнів, які бажають отримати середній рівень - зайти на сервіс для навчання кодування "Година коду" за покликанням https://cutt.ly/PIACEaN 
та виконати завдання № 4-7.

3. Для учнів, які бажають отримати достатній рівень - створити за зразком проєкт у середовищі "Scratch" (№ 10 на с.48). 
Перейти за покликанням https://scratch.mit.edu/ 
і вгорі знайти розділ "Створити".


Використати такі скрипти:



4. Для учнів, які бажають отримати високий рівень - виконати власний проєкт у середовищі "Scratch" (№ 11 на с.48)

 
Результат виконання роботи - графіку, відео прикріпити на Дошці Padlet.

padlet.com/Yaroslava2023/padlet-5-drz2e50tx5ddynre


ДОШКА Padlet "Інформатика 5 клас"

Зроблено в Padlet

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

4 клас 6 урок Інформатика "Інструктаж з БДЖ. Створення текстового документа. Редагування тексту"

2 клас 11 урок Інформатика "Інструктаж з БЖД. Графічний редактор. Інструменти графічного редактора. Олівець та пензлик"

5 клас 5 урок Інформатика "Інструктаж з БЖД. Постановка проблеми. Закономірності"