6 клас 10 урок Інформатика "Інструктаж з БЖД. Факти та судження. Критичне оцінювання інформації, отриманої з інтернету"

                                                                                                                      6 клас

Інформатика

Урок №10

Тема уроку: 

Інструктаж з БЗ.

Факти та судження. 

Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету.

Мета:  Формування ключових компетентностей:

предметна компетентність :

  • навчальна : сформувати знання про факти та судження; аналізувати та оцінювати отриману інформацію, розрізняти факти та судження, а також критично оцінювати джерела інформації, щоб покращити свої навички в інформаційній грамотності.
  • виховна : виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою:  формувати вміння висловлюватися та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної технології;
  • основні компетентності у технологіях : формувати вміння послуговуватися технологічними пристроями;
  • уміння вчитися впродовж життя:  сприяти усвідомленню відповідальності за власне навчання.


Перевірка домашнього завдання🏡 

1.Прочитати с.48-58, знати, що таке цифровий слід, конфіденційність, файли cookies. 
2. Вправа №9 на с.54 
Описати користувачів та прикріпити текстове повідомлення на Дошці Padlet "Інформатика 6 класи", урок №9.


Дошка Padlet "Інформатика 6 класи"

Зроблено у Padlet



































Щодня ми отримуємо великий обсяг інформації, тому потрібно

 вміти її критично оцінювати.

Факти — це об'єктивні дані або інформація, що можуть бути

 підтверджені та перевірені.

Судження — це думки чи оцінки, які можуть бути

 суб'єктивними, наприклад, "Сонце є гарним". 

Рекомендується перевіряти важливу інформацію. 

Сьогодні навчимося розрізняти факти та судження.

Презентація 

"Факти та судження"


Презентація 
"Критичне оцінювання інформації, отриманої з інтернету"





- Що таке інформаційне сміття?  

- Які є його різновиди?


Запис у зошит

Тринадцяте листопада
Факти та судження

Інформаційне сміття  - це ...(спиши означення з підручника, с.60).

Фейк  - це подання фактів в спотвореному вигляді або подання свідомо неправдивої іноформації.

 Ознаки , що вказують на  фейки

1. Джерела (маловідомі, анонімні, соцмережі)

2. Емоції (ярлики, стереотипи)

3. Експерти (несправжні, анонімні, політичні)

4. Подання фактів (замовлення соцопитувань, одностороннє подання, узагальнення, суміш реальних та вигаданих фактів, недостовірні фото- та відео).

Робота у підручнику 

"Інформатика
 6 клас" 
 (с. 59-67)

https://pidruchnyk.com.ua/2685-informatyka-6-klas-morze-2023.html



Інструктаж з БЖД

Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтесь правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. 

Тест

 "Цифровий слід" 

https://forms.gle/ebu82tZgkqzQ9rJc6



№1. Клавіатурний тренажер 

https://www.ratatype.ua/

Прочитай на с.62 поняття факту, думки, судження, упередження.

№2. Інтерактивна вправа

"Розрізнення зрозуміти: факт, думка, судження, упередження"





№3. Інтерактивна вправа 

Розпізнавання інформаційних повідомлень
Завдання .  Розподіли твердження у групи: факт, думка, судження, упередження.

(клікни по зображенню)


"Фактчекінг" 

Вправа №1  с.62

Завдання . Проведи аналіз та встанови, яке із тверджень у таблиці Фактчекінг передає достовірну інформацію:

  • Станція Арсенальна у Києві – найдовша станція метро у світі.
  • Тарас Шевченко написав 237 віршів та співаємо.
  • Озеро Світязь – найглибше озеро у Європі.

1.     Використовуй пошук інформації в інтернеті, щоб довести чи спростувати твердження.

2.     Заповни таблицю Фактчекінг . Поділися результатами своєї роботи у класі.

Вправа  "Медіаграмотність" 

с.67

Завдання .  Перевір свою медіаграмотність. 

Пограй у гру

filter.mkip.gov.ua/test







Домашнє завдання:

1. Перечитати с. 59-67 

2. Вправа №3 на с.63

Передивись відео

 "Факт чи судження?"

 та склади правила, як відрізнити факт від судження: 

https://youtu.be/sWJfRcqbQNE?feature=shared

                                               

або  

Вправа №10 на с.67 

Переглянути інформаційний відеоролик 

https://youtu.be/f-79ZEMCfKc?feature=shared


Ознайомся із правилами, яких дотримується пані Лідія. 

Дай письмові відповіді на запитання:
  1. Як перевірити новину на достовірність?
  2. Як виглядає професійно написана новина?
  3. Що таке клікбейт?
  4. Як і для чого формують маніпулятивні заголовки новин?
  5. Які новини у стрічці новин краще оминати?

Відповіді прикріпи на

Дошці Padlet "Інформатика 6 класи"

Зроблено у Padlet

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

4 клас 6 урок Інформатика "Інструктаж з БДЖ. Створення текстового документа. Редагування тексту"

2 клас 11 урок Інформатика "Інструктаж з БЖД. Графічний редактор. Інструменти графічного редактора. Олівець та пензлик"

5 клас 5 урок Інформатика "Інструктаж з БЖД. Постановка проблеми. Закономірності"