22.01.2025 р., Дистанційне навчання; 5-Б клас; Педагогічний патронат

 1. Українська література 


Валерій Шевчук. «Чотири сестри». Замальовка життєпису письменника. 

Тема зміни пір року, її художнє втілення. 

Відео урок

 https://youtu.be/OPHAAiB3MeE?feature=shared

Тест


https://wordwall.net/uk/resource/58480237

....

2. Пізнаю природу

 Дотримання режиму прийому їжі, відпочинку та роботи. 

Прогулянки свіжім повітрям, заняття спортом. 

Яким має бути питний режим і харчування під час активного відпочинку



Потрібно їсти продукти, багаті на білок. 


Насамперед нежирне м’ясо, рибу, яйця, молочні продукти, квасолю, боби, горох тощо.


Але білок не зможе добре засвоїтися в організмі, якщо в раціо ні не буде вітамінів, яких багато у сирих фруктах та овочах.



Важливою складовою раціону людини є вода. Її потрібно споживати впродовж дня та особливо під час активних ігор чи занять спортом. 

Кількість води, яку ви маєте вживати протягом дня, залежить від багатьох факторів: рівня фізичної активності, температури повітря, погодних умов і клімату. 

Денну норму води ви отримуєте, не тільки споживаючи воду, але й із харчових продуктів: овочів, фруктів, супів тощо.


Отже, потреба у воді на добу становить 1,5–2,5 л.

У період росту дітям треба більше поживних речовин, ніж дорослим.


Тест

https://wordwall.net/resource/52947995

...

3. Досліджую історію та суспільство 

Робота з історичними джерелами та залучення різних джерел для достовірного відображення минулого.

Критичне ставлення до джерельних відомостей. Ознайомлення з місцями зберігання історичних даних.


- Що таке історія?

- Кого називають істориками?

Презентація "Історичні джерела"


 

Історія людства бере початок із давніх часів. 

Вони є найбільш складними для вивчення та оповиті таємницями. Адже від стародавніх часів лишилося найменше свідчень. 

Писемності тоді ще не було, тож інформацію про ці часи історикам дають різноманітні речі — творіння рук давніх людей. 

Це й залишки будівель і споруд: фортечних укріплень, палаців, храмів, і давні предмети мистецтва: ювелірні прикраси, скульптури, малюнки й зображення. А найбільше — предмети для повсякденного життя людей: зброя, знаряддя праці, монети, посуд, меблі тощо. 

Історики називають такі залишки минулого речовими джерелами.


Речові джерела - матеріальні залишки людської діяльності, що збереглися на поверхні землі, під землею або під водою, які висвітлюють минуле людського суспільства.
 
Речових джерел зі стародавніх часів лишилося мало.
 Виготовлені з крихких матеріалів знищили час і природа, а ті, що вціліли — опинилися переважно під землею у невідомих нам місцях.

 Виявленням і дослідженням речових джерел займається спеціальна історична дисципліна — археологія.


Археологія (походить від грецьких слів: «архео» — стародавній і «логос» — слово, учення) — спеціальна історична дисципліна, яка вивчає минуле на основі дослідження речових історичних джерел.

Головним методом виявлення речових джерел є розкопки.

 Але спочатку треба встановити місце, де можна знайти вироблені у давнину речі. Тому археологи мають чіткі правила пошуку давніх пам’яток та організації розкопок.

 Іноді можливі місця розкопок можна відшукати за інформацією словесних джерел. 

 Попередньо здійснюється археологічна розвідка — вивчення місця майбутніх розкопок. Застосовується навіть аерофотозйомка, яка дає змогу побачити контури давніх споруд з літака або супутника. 

Якщо пам’ятка міститься під водою, на допомогу приходять засоби підводної археології.

 Потім робиться пробний розкоп — вузька траншея, що має показати, чи є в ґрунті цікаві для археолога предмети людської діяльності. І тільки якщо знаходять щось варте уваги, то починають розкопки.











Інтерактивна вправа

 "Історичні джерела"

https://learningapps.org/watch?v=pxgec5uva17



Коментарі